SMUTNÝ TIMO A VESELÝ MIRO Timo je zborový dabingový herec. Dnes išiel do štúdia Pomo. Nevie, čo slovo Pomo znamená. Dabingové štúdiá sa volajú rôzne. Prišiel prvý. Ale aj tak sa tváril nesmelo, akoby bol posledný. Koníčková docupitala až po ňom. Svet lana Koníčková bola krásavica blížiaca sa k päťdesiatke. Vyšportovaná, prefarbená, vyčesaná, ulízaná, vymaľovaná, zvonivo sa smejúca. Všetkým hercom, kolegom sa zhnu sila, keď na jednom poseriálovom sedení, vypila dvojdecové pivo, a začala hlučne zdôrazňovať, že ona už s tým svojím nespí. Vraj sa jej bridí, lebo je starý. Starý, Miro Koníček, od nej o osem rokov mladší, sedel vedľa nej. Aj on jezborový dabingový herec. Stále sa smeje a stále dáva všetkým najavo, že je všetko ako má byť, kšefty mu idú, dobre zarába, lízing auta platí, synovi doučovanie angličtiny platí, manželka s ním spáva a semtam sa nejaká mladá baba na neho usmeje, lebo, veď je predsa ešte „kočkoš“. Keď Ko níčková vyjadrila svoje rozčarovanie, chvíľu sa nesmial. Nikto to nepostrehol. Dokonca sa ho Timo spýtal, čo je na tom smiešne, že sa bridí svojej manželke. Svetlany sa nik to na nič nepýtal.
SKLERÓZA, REŽISÉRKINE NARODENINY Svetlana Koníčková letela rovno do réžie. Réžia je zasklený priestor vedľa štúdia, kde je množstvo všakovakých ruči čiek, svetielok a gombíkov, v ktorých sa vyzná len majster zvuku. Majster zvuku je pán, ktorý nikdy veľa nerozpráva. Nahráva, počúva a zvuk patrične naladí. Keď zvukový majster počúva veľa, stráca cit a postupne nepočuje. Je tiež iba človekom. Nahráva denne aj celý kalendárny rok. Ale ani majster zvuku sa nevyzná vo všetkých ručičkách a gombíkoch na pulte pred sebou. Zvyčajne si vždy pora dí s tým, čo vie ovládať. Keď si neporadí, tak prácu zastaví a povie, že je niečo s mašinou. Režisér sa poväčšine vy zná iba v dvoch gombíkoch. Jeden stláča, keď sa prihovára hercovi za sklom v zvukotesnom štúdiu, a druhý, keď volá na chodbu alebo do hereckej miestnosti konkrétneho herca do práce. Herec si vzdychne, potom vstane zo stoličky a náhlivo odchádza, aby to mal čo najskôr za sebou. Timo vedel, že je zle. Na čosi dôležité zabudol. Svetlana Koníčková vytiahla z kabelky akúsi tajomnú fľaštičku v tvare vesmírnej lode a strkala ju režisérke Vadovičovej do ruky, pričom režisérka odmietavo krútila hlavou a nechcela fľaštičku do zovretej pästičky prijať. Svetlana sa po chvíli na ňu vrhla a vrelo ju dusila svojím bozkom a vášnivým objatím. Režisérka sa nevedela ubrá niť. Po zvyšok dňa, počas úmornej práce, si utierala z tváre bordové znaky po vášnivom Svetlaninom bozku. Tima do štúdia zavolali hneď na začiatku. Spolu so Svetlanou Koníčkovou. Ale nezačali pracovať, Svetlana ešte nestrácala energiu a štebotala do mikrofónu: „Vieš, Milka, chcela som ti k tým tvojím dnešným narodeninám kúpiť ešte kvety za Mira, ale povedala som mu, nech ich, idiot starý, kúpi sám a nech ti pekne príde zablahoželať osobne a vystískať ťa, ako sa patrí. Určite budeš nadšená.“ „Ale netreba, netreba, poďme robiť!“ úsečne poznamenala režisérka. Tima oblial studený pot, slúchadlá sa mu zošmykli z hlavy. „Ach, bože,“ zašepkal a stratil aj posledný zvyšok šarmu a energie, ktorý na začiatku dňa ešte mal.
ČERVENÁ JE ZBYTOČNÁ Timo zabudol, že režisérka Vadovičová má dnes narodeniny. Minulý rok si to aj poznačil červeným písmom do diá ra, ale tento rok má iný diár. Ale kde ten je?! Prečo sa jeden diár nepoužíva celý život?! Prečo každý rok musia byť tie dni iné? Veď sú aj tak rovnaké. Prečo sa to už dávno nedohodlo? Veď sme v Európskej únii! A čo z toho, do kelu! „Čo ti je, Timotej?“ zaštebotala Svetlana. „Zbabral som to. Čo už,“ zotrel si Timo z čela pot. „Prepáč, Milka, zabudol som, že máš dnes narodeniny.“ „Kašli na to, tie mám predsa každý rok.“ „Nič som ti nekúpil.“ „Čo si mi mal kúpiť? Veď dom aj auto mám,“ zasmiala sa režisérka. „A iného muža mi asi ťažko kúpiš. A všetko šťas tie na svete je už aj tak vypredané!“ „Som chcel… Všetko najlepšie.“ „Ďakujem ti pekne, Timo, je to od teba milé, že si si spomenul. Poďme robiť, lebo večer chcem byť doma!“ Timo si nasadil slúchadlá a odovzdane sa pozeral na obrazovku, na ktorej boli zatiaľ natiahnuté len farebné pá siky. „Ja som tá červená čiara! A Timo, ty? Ty si tá čierna?!“ zavtipkovala Svetlana. „Áno, som.“ „Myslela som si, že máš viacej talentu,“ dodala zhadzovačne.
ŽENA DVA „Ideme tretiu slučku. Ty, Timo, si Chlap Jeden a ty, Svetlanka, si Žena Dva.“ „Prečo Žena Dva?“ vyštekla Svetlana. „Lebo Žena Jedna tam jednoducho nie je.“ „Ale to nemá logiku!“ Tima zo Svetlaninho zvučného hlasu rozbolela hlava. „Úpravca dialógov to tak napísal, tak je to tak,“ odsekla režisérka stroho. Timo po hlasnom zakašľaní režisérku doplnil: „A asi to preto má nejakú logiku.“ „Nechápem,“ zašepkala Svetlana v defenzíve, ktorá ju pochytí raz za sto rokov a na jednu jedinú sekundu. „Herečka nemá chápať, herečka má hrať,“ zabodoval Timo. Svetlane sa líca zafarbili načerveno.
ZBOROVÍ HERCI Timo a Svetlana sú zborovými hercami. To znamená, že dabujú menšie postavy, prípadne tie, ktoré vravia niečo v druhom, alebo treťom pláne. Hlavná postava, napríklad, sedí v reštaurácii a rozpráva, alebo chvíľu nerozpráva, môže mať len tak otvorené ústa a v pozadí pri inom stole sa niekto z pohľadu diváka viditeľne baví, tak treba tých pri tom druhom stole ozvučiť. Niekedy dvaja ozvučujú celú reštauráciu, alebo celý bejsbalový štadión. Šetrí sa. A úpravca je ten, ktorý láme preklad do slovenčiny a prispôsobuje počet slabík slovenského jazyka, aby bol synchrónny s originálom, s anglickým, talianskym, či venezuelským. Doma si aj stokrát pretáča video kazetu, niekedy na jednom slove aj tisíckrát, aby objavil správny ekvivalent. Keďže, zvyčajne, nie je prítomný na nahráva ní, pretože už doma láme slovenčinu pre ďalší film, je terčom nespočetných vtipov a nadávok, a podľa hercov je pri tejto psychicky aj fyzicky náročnej práci zdrojom všetkého trápenia, chýb a zlyhaní. On môže úplne za všetko, lebo tie dialógy napísal tak debilne, že to tej renomovanej, hoci zborovej herečke nejde do papuľky. „Tí úúúúpravcovia, to je stráááášné!“ zapišťala Svetlana už zase vo svojej koži. „Nekomentujem, poďme na to!“ ozve sa stále pokojne réžia. Na obrazovke sa spustí film. Timo ako Chlap Jeden má povedať, dobrý večer, ako sa máte? Ale nestihne originál neho herca zachytiť. „Timo, spinkáš?“ spýta sa ohľaduplne režisérka. „Timo, nechráp, nebudeme tu kvôli tebe do rána!“ ziape na neho kolegyňa, aby mu vrátila predchádzajúce chvíľko vé poníženie. Timo cestou domov, ako vždy, v duchu nadáva na osud, ale teraz aj na Svetlanu Koníčkovú. Nemala sa podlizovať režisérke a na neho byť taká hnusná. Timo je presvedčený, že profesionálny herec nemá s ničím preháňať. Veď každý každého potrebuje. Zbor musí fungovať ako zbor.
DCÉRA Timo stojí pred domom svojej dcéry. Domov, k nej, má chodiť zakázané. Matka jeho dcéry Tima volá Šedivá diera. Nevolá ho Čierna diera, lebo to by sa jej videlo príliš honosné. Čierna diera je predsa len nejaký vesmírny pojem. Timo je „iba“ Šedivá diera, ktorá však takisto všetko pohlcuje. Podľa matky Timovej dcéry Timo pohlcuje pozitívnu náladu, ale aj negatívnu, dnešný život, bývalý, ale aj budúci. Je to z jej strany naozaj neobvyklý druh nenávisti. Timo čakal na dcéru, lebo mu poslala veľavravnú esemesku: „Kde sú tie prachy?“
MEDZINÁRODNÝ CASTING Už si ani nepamätal sľub, na čo jej prispeje. Pršalo. Hoci Timo odpísal, že príde o pol hodiny, dcéra aj tak nevychá dzala z domu. Zrazu si na niečo spomenul. Oblial ho pot, veď má ísť dnes na štvrtú hodinu na casting. Úplne na to zabudol. Taliani chcú u nás nakrúcať historický film a hľadajú predstaviteľov kráľovskej stráže. Potrebujú vysokých riadnych chlapov, takých, aký je Timo. Riaditeľka castingovej agentúry mu zdôrazňovala, nech určite príde a nech je dochvíľny, lebo títo Taliani sú veľmi netalianski, neznášajú, keď niekto mešká. Timo sa na castingu kvôli dcére nevedel sústrediť. Nervozitu prebíjal spočiatku prehnanou láskavosťou a kŕčovitým úsmevom. Stál na javisku. Režisér ho požia dal, aby vykročil ráznym krokom ako rímsky veliteľ. Keď sa Timo už chystal vykročiť, z košele sa mu ozvalo hlasné pípnutie. Keďže aj režisér pochopil, že to Timovi pípla správa v mobile, tak sa razom zachmúril a rýchlo odsekol čosi tlmočníkovi. Tlmočník len preglgol a povedal Timovi: „Pán režisér vám ďakuje a odkazuje, že on spolupracuje len s disciplinovanými hercami.“ „Odkážte pánu režisérovi, aby sa zo seba neposral,“ vyšlo z Tima, ani nevedel ako. Tlmočník sa schúlil v stolič ke a režisérovi pretlmočil Timov jasný odkaz. Režisér zostal stáť s otvorenými ústami a vypleštenými očami. Timo vyšiel bez pozdravu z tmavej sály na svetlo. Správu, ktorá zjavne pokazila jeho medzinárodnú kariéru, a ako sa ne skôr Timo dozvedel, zastavila na niekoľko rokov všetky talianske filmové projekty na Slovensku, poslala jeho dcéra: „kde si? si zmyzol v ciernej diere?“
AZDA KONIEC KARIÉRY? Timovi po prvý raz napadlo, či by nemal porozmýšľať o konci svojej hereckej kariéry. Takéto a podobné myšlien ky sa mu začali hemžiť pred očami, gniavili ho, škrtili, to pili, dusili. Ale život bez herectva by bol pre neho zaruče ne bolestivý. Miluje túto prácu. Nevenuje sa síce natoľko divadlu, filmu, ako by chcel, ale je presvedčený, že aj pros tredníctvom dabingu prináša herec, tvorca, ľuďom dajaké posolstvo, robí ich lepšími, prispieva k šľachteniu ľudskej civilizácie. Znásobuje kultúrnu kapacitu národov. Prispieva k prenášaniu myšlienkového potenciálu medzi jednotli vými civilizáciami. Niektoré z týchto myšlienok si Timo zapísal, aby ich v prípade potreby mohol na nejakom významnom fóre predniesť, alebo aspoň prečítať. Či bude ešte pre neho, obyčajného treťotriedneho umelca, nepodareného manže la, neúspešného herca, nejaké významné fórum na tejto zemi, je otázne. Naposledy si zapísal takúto myšlienku: „Je pravda, že väčšinou sa dnes vo svete nakrúcajú akčné filmy s vojnovou a gangsterskou témou, a je jasná a priezračná pravda aj to, že toho otvoreného bezbrehého živočíšneho sexu je v umeleckých dielach akosi priveľa. Tak je to. Ale aj to je dnešná podoba kultúry, umenia. Čosi to zrkadlí o človeku.“ Chcel, aby myšlienka znela dôstojne a starosvetsky. Bol hrdý najmä na poslednú vetu: „Čosi to zrkadlí o človeku.“
OTEC Dnes, keď sa vracal domov z nepodareného castingu, bol presvedčený, že na Ulici Vuka Karadžiča uvidel svojho otca. V niektoré dni, máte pocit, že sa udeje veľa vecí na raz. Celé dni nič a zrazu… Timo vedel o otcovi veľmi málo. Skoro nič. Len že mal problémy. Už dávno. Bol niekde nejakým vedúcim. Ne chcel ním byť, ale bol mladý, mal novú rodinku, čerstvú manželku, syna, čo už začal chodiť, tak si bolo treba pri lepšiť. Potom sa niečo stalo. Otec nesúhlasil s čímsi, s čím ostatní súhlasili. Otca zo dňa na deň vyrazili z práce. Tak ho to vzalo, že odišiel od rodiny. Stratil sa sám v sebe. Niektorí ho odsudzovali, iní o ňom mlčali. Mama patrila k tým mlčiacim. Zdalo by sa, že v takom malom meste, ako je Bratislava, sa nedá stratiť. Ale dá! Aj na jednej ulici, na jednej križo vatke, na jednom chodníku, za jedným rohom. Človek po čase mení povahu, chôdzu, držanie tela, výzor. Keď človek nie je nejaký čas videný, nemusí byť spoznaný. Natoľko sa vzdiali predchádzajúcej predstave, dojmu z neho, že už sa nedá veriť, že je to on. Zabudne sa na neho, tak ako zabudne na seba on sám. Timo bol presvedčený, že otca, ktorého si zo svojho raného detstva vôbec nepamätá, jednoducho rozpoznal. V tejto chvíli. Človek náhlivo prešiel okolo neho. Keď sa Timo za ním obrátil, už ho nebolo.
CASTING NA DABINGU Asistentka z agentúry MARS mu poslala správu: „CASTING, DABING, AMERICKY FILM, DOBYTIE POSLEDNEHO RAJA 4, POSTAVA TRETI VOJAK Z PLANETY X. ZAJTRA 14.00“ Americké kreslené filmy sa nahrávajú tak, že najskôr prebehne casting. Po slovensky konkurz alebo výber. V tomto prípade hlasový. Slovenský režisér si odhadom vyberie na jednu postavu troch dabérov. So zvukárom na hrajú ukážky ich hlasov. Musia ich poslať do Ameriky, kde iní zvukoví majstri, pri strojoch s miliónmi pák, gombí kov, grafov, obrazoviek, svetielok a ktoviečoho iného, chytia nadabované hlasy, hodia ich do sklenej banky, zapália pod nimi plamienok, prisypú všelijaké horniny, korenia, chrobáky, pijavice, výťažky z najrôznejších cicavcov, šťa vy, výkaly, tri zlaté vlasy Deda Vševeda, chlp z herca, ktorý nadaboval ten hlas v origináli, a váš necht, a keď tá ban ka poriadne zasyčí, váš hlas je ten správny. Niekedy sa stane, že na jednu postavu treba hádzať do banky veľa, veľa hlasov slovenských hercov. Trvá to aj roky, kým zasyčí ten správny. Timo bol do asistentky z MARSu trochu zaľúbený, ona to, potvora, cítila, a tak sa k nemu aj správala. Nadrade ne. Zhovievavo nadradene, ale v tóne jej hlasu bolo v pozadí cítiť sučkin brechot. Timo netušil, že slečna asistentka z MARSu je tehotná s riaditeľom agentúry. Timo disciplinovane nahrával svoju vetu: „Mám elán aj za čatu vojakov!“ Ešte raz mu pustili originálny hlas amerického herca. Timo po anglicky nevedel a ani to nebolo potrebné. Mal sa len čo najviac priblížiť k tónu a rytmu originálu. Origi nálny herec mal hlas oveľa vyšší a razantnejší. Čím viac sa Timo snažil, tým bol neistejší a stiahnutejší. Slečna asistentka sa za priehľadnou stenou do réžie sarkasticky usmievala. Komentovala režisérovi svoje dojmy z Timovho prejavu: „Tento ťuťmáčik je dosť nešika, že? Vidieť, že je to taký nadržaný starý trtko! To keď dôjde Riško Stanke, to sa všetci doserú! Už s ním prestaň, Milan!“ Timo cez nepriepustné sklo nič nepočul. Našťastie. Režisér mu kývol, že už stačí, sklonil sa k mikrofónu a láskavo mu vysvetľoval: „Viete o tom, že tohto kresleného seriálu má byť sto osemdesiat dielov?! Top kšeft! Preto si musíme dať záležať. Nebuzerujem vás kvôli sebe, ale kvôli vám, chápete?“ „Jasné, jasné,“ prikyvoval Timo. „Ďakujem pekne, ďakujem.“ „Chce to elán, chápete?“ dokončil Milan. Asistentka Tima odprevadila až k dverám a popriala mu prekrásny deň, Timo jej galantne pobozkal ruku, usmial sa jej do očí a odišiel. Asistentka potom presviedčala režiséra, aby Timov hlas ani neposielal do Ameriky, nech si neurobia hanbu. Režisér Timov hlas poslal. Bude aspoň do počtu.
ZASE OTEC Ako kráčal domov ulicou, pocítil veľkú únavu a zase chvíľu rozmýšľal o konci svojej veľkej hereckej kariéry. Potom opäť zbadal človeka, čo sa náramne podobal jeho otcovi. Akoby hraničné myšlienky vyvolávali tento obraz. Nebolo jasné, či to bol jeho otec, alebo len ďalší jedinec, čo mu otca pripomínal. Timo sa za človekom rozbehol. V tej chvíli na koniec hereckej kariéry na moment zabudol. Človek si ho razom vši mol, zareagoval, akoby bol celé dni v strehu. V strehu, že sa niekto za ním môže rozbehnúť. Môže sa rozbehnúť nejaký syn, nejaká dcéra, alebo nejaký iný príbuzný. Timo nemal až takú zlú kondíciu, nemal ani typické brucho muža stredného veku, utekal slušným tempom. Ale vychudnutý človek, pôsobiaci ako vetchý starec, utekal ako trénovaný atlét, bežec. Zrazu valil dlhými krokmi a mal pritom zvláštne, trochu umelo nadvihnutú hlavu. Unikal pred realitou čestne a s hrdo vztýčenou hlavou. Vletel do Zory, pivárne na rohu Záhradníckej ulice. Timo vbehol za ním. Množstvo chlapov pozeralo hokej a fajčilo. Timo sa poobzeral po celej krčme. Bol prekvapený, že človeka nikde nevi dí. Rozbehol sa na krčmový záchod. Nebolo tam ani nohy, prehľadal aj kabínky. Timo vyšiel zo záchodu. Všetci po zerali hokej. Čašníčka na Tima nepekne zazrela. Niečo sa jej na ňom nepáčilo. V hokejovom zápase padol gól. Krčma kričala a hrmotala. Timo sa zľakol. Pomyslel si, že aj človekotec sa musel zľaknúť a preto asi odletel ako splašený vták záchodovým oknom.
SESTRA Timo išiel k sestre Viere. Nebol u nej asi rok. Jej manžel Fedor mal dohola ostrihanú hlavu. Predtým nemal. Sestra mu vždy nadávala, že je obyčajný povaľač. Asi to bolo napokon účinné, teraz síce už vôbec nič nerobil, ale mal holú hlavu a vonku mu stálo veľké auto. Viera mu už nenadávala. Mala oblečené lesklé modré tepláky a na tvári mala modrinu. Fedor sa škeril. Skoro nič nehovoril. Timo prišiel, lebo im chcel naliehavo porozprávať, čo sa mu stalo s človekom otcom. Nebola na to vhodná chvíľa. Vždy, keď k nim Timo prišiel, napokon to vyzeralo, akoby prišiel nevhod. Vždy to pocítil. Timo niekoľkými vetami opísal svoj zážitok. Sestra mlčala a Fedor iba prehodil niečo hanlivé na adresu človekaotca. Predtým vždy hovoril čosi o lakomom „eštébákovi“ a že keď ho stretne, vykrúti mu všetkých sedem krkov, lebo on nemohol byť ani človekom, ale sedemhlavým drakom, ktorý žerie všetkých okolo seba, a nakoniec zožral aj sám seba. Fedor pred Tima položil pohár. Nalial mu hnedý koňak. Aj sebe nalial. „Vypi!“ zavelil. „Nemôžem, mám dabing,“ vyjachtal Timo. „Čo si ty za bohéma?! Šak keď budeš dabovať nejakého vojaka, nemôžeš mať hlások ako mníška, ale taký poriad ny drsňácky ako eisidísí, alebo neviem. To ti tí… čo… tam… to s tebou robia, nehovorili?“ Timo zatvoril oči a vlial do seba pohárik. Zakašľal. Fedor sa rozrehotal a precedil cez zuby: „Teba by fakt mal dať niekto do pucu!“
ZÁHADNÉ TELEFONÁTY Timovi volala dcéra. Z ničoho nič mu začala sama volávať. Dokonca pravidelne. Obsah slov, ktoré si medzi sebou cez mobily vymieňali, nebol z hľadiska toho, ako sa zvyknú rozprávať rodičia s deťmi, nijako prevratný, ani zaujímavý. Ale veľká zmena teraz nastala v tom, že dievčinka naraz vypustila zo svojho slovníka slová a výrazy ako prachy, peniaze, rodičovský žold, podpora, trápna almužna, lakomec, pomalý blesk, šedá diera, neschopný kvázi umelec, chladný čumák, zbytočný človek, keby aspoň pil. A začali sa objavovať výrazy ako pekný deň, príjemne, sympatický hlas, netreba, veď mám, nechaj, už si mi dal, nerob si starosti, prečo skladáš tak skoro telefón, teším sa, zajtra zase zavolám, nezabudnem, neboj sa a dokonca slovo oco. Timo nechápal, čo sa deje. Občas si myslel, že sa to ani nerozpráva so svojou dcérou, ale s akousi vysnívanou by tosťou. Podivné a nové bolo aj to, že dcéra sa s ním nechcela stretnúť osobne, ale mala len akúsi zvláštnu novú po trebu sa s ním rozprávať pomocou éteru. Niečo sa udialo? Timo nenaliehal, nevypytoval sa, nešťúral, bol rád. „Timo, Timo! Vy ste typ človeka, ktorý vždy všetko do siahne trpezlivosťou a pokojom,“ tak mu hovorievala pro fesorka spevu na Vysokej škole múzických umení, keď študoval herectvo. Jeho hlavný pedagóg by mu to nikdy nepovedal. Učiteľka spevu niekedy ešte dodala: „Vy sa ani nepokúšajte ísť do všetkého hŕ, hŕ, tým by ste to iba pokazili. Vy len pokojne, dlhodobo na sebe pracujte a pracujte, zdokonaľujte sa. Vo vašom prípade sa nič ne stane, keď si na tú ozajstnú javiskovú kariéru počkáte aj niekoľko rokov. Dozriete! Vy ste taký! Trpezlivosť, trpezlivosť.“ Trpezlivo a nevtieravo sa snažil správať aj teraz voči svojej dcére. Možno ho dcéra napokon pochopí a ich vzťah do zreje. Zblížia sa a Timovi bude hej.
BOHÉM Po dlhom čase Tima zavolali do štúdia Copy. Stretol tam Viktora Kudlíka, herca, ktorého pozná každý, kto sa pohy buje v umeleckej branži, . Ani nie preto, že by bol dobrým hercom, ale preto, že bol legendárnou postavou akéhosi tajomného bohémskeho života. Či naozaj žil takým dobrodružným životom, plným zmien a nečakaných príhod, to nevedel nik. V každom prípade vedel veľmi šťavnato a obrazne prerozprávať zaujímavé príhody, ktoré vraj naozaj zažil. Väčšinou o dievčatách. „Taká mladučká, pehavá, také decko, sama mi vošla do rany. Vyšiel som z nej a začala mi hovoriť, veď vy ste ka marát môjho ocina, dobre sa poznáte, všeličo ste spolu zažili, a mamina spomínala, že ste spolu aj všeličo vypa ratili! Vyštekol som na ňu: „mlč! Nič nehovor! Teraz sme to spolu dorobili a ty začneš spomínať, že som kamoš s tvo jím otcom? Si sa zbláznila, dievčinka?! Len si pekne obleč tie svoje čipkované nohavičky, blúzku, skladanú suk ničku, zapleť si vrkoče, zaviaž mašličky, tu máš sto korún na bábiku, dvadsať korún na vanilkovú zmrzlinu a potom hajde domov! Budeš mi pripomínať, že ja som kamarát s tvojím otcom, potom ako sme mali spolu zástrk?! opýtal som sa jej a ona ďalej mlela tou zhýralou nemravnou papuľou: Ale oco hovoril, že ste strašne fajn chlap! Že je s vami strašná zábava! Preto som vás strašne chcela spoznať!… A prečo mi vykáš, ty malá krava?! Šak keď sme to už spolu robili, tak by sme si mohli aj tykať, nie? Ty malá nevychovaná krava! A to si po mame taká malá kurva, čo?! Ty nemravná malá suka! Takto zviesť dospelého muža! A ešte k tomu ženatého! Reval som na ňu ako besný. Bude ma dávať dokopy s jej plesnivým tatkom, ešte sa dozviem, že je moja dcéra, alebo neter.“ „Alebo stará mama,“ skočil mu naraz do reči Timo. Viktor Kudlík sa strašne rozosmial: „Chacha, Timo, Timo, ty sa nezdáš!“ Timo ani nevedel, ako to povedal. Nežiadalo sa mu obracať na seba pozornosť. Iba to z neho vyfrklo. Zo štúdia vybehla namosúrená Eva Poblížková. Všetkým sa musela posťažovať: „Už sa nakrúcajú iba samé nemravné filmy. Hrozné! Šak v tom filme, čo dabujeme, už sa aj dievčatá oblizujú s do spelými chlapmi! Normálne to tam ukazujú. A režisérovi to vôbec neprekáža!“
|